Vervolg Stockholm - Reisverslag uit Helsinki, Finland van Sjaak & Jolanda Geest - WaarBenJij.nu Vervolg Stockholm - Reisverslag uit Helsinki, Finland van Sjaak & Jolanda Geest - WaarBenJij.nu

Vervolg Stockholm

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg Sjaak & Jolanda

06 Mei 2015 | Finland, Helsinki

Vervolg Stockholm

‘s avonds na het diner zijn wij nog even de omgeving gaan verkennen en we keken onze ogen uit.
Stockholm bestaat uit eilanden 14 om precies te zijn en deze zijn door bruggen aan elkaar verbonden. De stad wordt ook wel het Venetië van het Noorden genoemd en er is inderdaad heel veel water. Mooie gebouwen, jammer dat we maar zo kort blijven.
We moesten keuzes maken dus hebben we de volgende dag een bezoek gebracht aan het Vasa museum, hier ligt een oorlog schip dat op 10 augustus 1628 uitvoer voor zijn eerst reis en zonk diezelfde dag in de haven van Stockholm. Het geheel houten schip heeft daar gelegen tot 1961 toen men erin slaagde het na 333 jaar te bergen. Het was niet opgevreten door een bepaalde worm omdat het al die tijd in brak water lag hierdoor is 98% van het originele schip bewaard gebleven. Het is prachtig om te zien en je dan te bedenken hoe bijzonder het is dat dit een origineel schip is en geen replica. Er wordt wel constant aan gerenoveerd om het in goede conditie te houden, we hadden er zeker nog wel langer kunnen rondkijken ware het niet dat we om half 3 aanwezig moesten zijn op de kade van de Viking Line om in te schepen voor onze reis naar Helsinki.
Groetjes Sjaak en Jolanda

• 06 Mei 2015 - 16:40

Danielle:

Het ziet er prachtig uit jolanda en sjaak, leuk om af en toe wat te lezen van jullie....

• 06 Mei 2015 - 17:48

Pien Hanou:

Jaaa al die skeepies vinden jelui wel leuk he?
    Al Zweedse gehaktballetjes gegeten?