Helsinki - Reisverslag uit Helsinki, Finland van Sjaak & Jolanda Geest - WaarBenJij.nu Helsinki - Reisverslag uit Helsinki, Finland van Sjaak & Jolanda Geest - WaarBenJij.nu

Helsinki

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg Sjaak & Jolanda

06 Mei 2015 | Finland, Helsinki

Helsinki
Het duurde een eeuwigheid voordat we ingescheept waren maar toen dat eenmaal gebeurd was gingen we meteen van wal.
Net buiten de stad Stockholm begint de scherenkust een kustgebied met talloze rotseilanden en eilandjes die de scheren worden genoemd, veel inwoners van Stockholm hebben dan ook een boot of een zomerhuisje op een van die eilandjes en hier voeren we dus doorheen op weg naar de Oostzee. Dit was zo mooi en indrukwekkend dat we ondanks dat het een beetje begon te regenen op dek bleven kijken. Eenmaal op zee, na ongeveer 5 uur varen, werd het wat hobbeliger maar dat was goed te doen en we gingen toch slapen.
Na een tussenstop in Marienhamn waar we overigens niet alles van meegekregen hebben ging de tocht verder richting Helsinki waar we de volgende ochtend om 10 uur lokale tijd (onderweg ging nl de klok vooruit) aankwamen.
Het hotel lag op een kwartier van de haven en nadat we ingecheckt waren zijn we met de bus naar het centrum van Helsinki gegaan. Hier hebben we wat sightseeing gedaan in het centrum van de stad en de Oespenski Kathedraal bezocht, dit is de grootste Russisch-orthodoxe kathedraal van heel West en Noord Europa en prachtig van binnen.
Het is niet normaal zoveel shopping-malls Helsinki heeft er zijn geen kleine winkeltjes maar alles is bij elkaar want volgens Roni van ons hotel willen de Finnen maar naar 1 plek om hun boodschappen te doen. Wij zijn ook nog even een Bijenkorfachtig warenhuis ingegaan en ook snel er weer uit pfff wat een mensen. Na nog even wat genuttigd te hebben in de McDonald’s hahaha zijn we weer richting ons hotel gegaan.
Helsinki is een leuke stad maar wij vinden Stockholm veel mooier

Gr Sjaak en Jolanda

• 06 Mei 2015 - 17:54

Pien Hanou:

Oh was dáár die Möc Dönalds.haha Leuk dat jullie genieten hoor!

• 06 Mei 2015 - 19:49

Sjaak & Jolanda Van Geest:

ja Pien die heb je overal en de burger King allemaal internationaal haha.

• 11 Mei 2015 - 15:35

Pien Hanou: