Honningsvag-Noordkaap - Reisverslag uit Honningsvåg, Noorwegen van Sjaak & Jolanda Geest - WaarBenJij.nu Honningsvag-Noordkaap - Reisverslag uit Honningsvåg, Noorwegen van Sjaak & Jolanda Geest - WaarBenJij.nu

Honningsvag-Noordkaap

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg Sjaak & Jolanda

11 Mei 2015 | Noorwegen, Honningsvåg

Noordkaap
Oh jongens ik weet niet waar ik beginnen moet, zoveel indrukken als we vandaag te verwerken hadden maar goed ik zal het proberen.
We zijn vanmorgen vroeg vertrokken uit Ivalo, dit stadje ligt in de Saarinselka, dit is een natuurgebied en tevens ook een populair skigebied en zo mooi, des te hoger we kwamen des te mooier werd het. Het zonnetje scheen en de met ijs bedekte meren trokken aan ons voorbij, zo mooi dat we ogen te kort kwamen. Op een gegeven moment moesten we de E75 verlaten om door te steken van Kaanamen naar Karasjok en ook dat was prachtig rijden. Berg op om daarna weer te dalen de hellingen waren soms wel 10% en naarmate we verder kwamen werd het alsmaar mooier en als je denkt nou hier woont niemand meer, plopt er in ene weer een huis op in de middel of nowhere.

We zijn bij Karasjok de grens overgegaan naar Noorwegen en het lijkt wel of het er dan ook meteen heel anders uitziet. Het was meteen veel groener, waarschijnlijk om dat we op dat moment ook in lager gebied waren maar wat een mooie uit- en vergezichten, we weten niet waar we kijken moeten zo mooi en het houdt maar niet op. Bergen met en zonder sneeuw, fjorden waar we langs rijden niet normaal zo mooi en door tunnels van kilometers lang alles adembenemend mooi het is eigenlijk niet met een pen te beschrijven en ook niet op foto of film vast te leggen zoveel is er te zien.
En dan arriveren we in Honningsvag een klein dorpje dat idyllisch tegen een berg aan ligt. Maar omdat het seizoen nog niet echt begonnen is, is er nog niet veel open en slapen we dus in een Hostel, dat is weer eens een andere ervaring met gedeelde douches en wc. Maar goed alles is schoon en netjes dus we doen het ermee. Ik heb hier wel lekker mijn was kunnen doen en onderwijl zijn we in het dorp een hapje gaan eten. De klok is onderweg weer een uur teruggegaan en omdat het nog maar 30 km verder was naar de Noord kaap besloten we om het vandaag nog te doen.
Het is een prachtige rit ernaar toe en je hebt het gevoel dat je naar het einde van de wereld rijd weer langs fjorden, door met sneeuw bedekte bergen en langs diepe afgronden, best eng hoor. Maar gelukkig was de slagboom open van de weg die naar de Noord Kaap leidt, dat betekend dat ie sneeuwvrij is, dus ook de laatste kilometers werden afgelegd en dan sta je daar…..op de Noord Kaap met een prachtig uitzicht, het was wel bewolkt maar de zon piepte af en toe door de wolken heen en dat was een prachtig gezicht. Na de nodige foto’s te hebben gemaakt zijn we weer terug gegaan naar het hostel want het was best koud daarboven. Mij benieuwen wat de dag van morgen ons weer brengt.
Voor nu allemaal welterusten
Sjaak en Jolanda

• 12 Mei 2015 - 11:41

Arwen Naber:

Wat gaaf, jullie zijn aan het einde van de wereld geweest! Geniet lekker van de rest van jullie reis. Lieve groetjes van Arwen.

• 12 Mei 2015 - 11:41

Marieke:

Wouw, wat zien jullie een mooie dingen! Wat gaaf om te kunnen zeggen dat je helemaal tot op de Noordkaap bent geweest! Volgens Patrick mogen jullie blij zijn met het zonnetje en de 'warmte'. 's Winters is alles bedekt met sneeuw en ijs, jammer van dat prachtige landschap. Het ziet er jaloersmakend uit en we zijn benieuwd wat de rest van de reis brengt!

Patrick & Marieke

• 12 Mei 2015 - 13:18

Pien Hanou:

Wat een belevenissen toch he, fijn voor jullie hoor!
    En wat éten jullie zoal?? Behalve Mc Donalds?..;)

• 12 Mei 2015 - 16:31

C.N De Best@telfort.nl:

Zo ik heb de bloemkool opgezet en ga weer naar scandinavië.Ik geniet zo met jullie mee in gedachten.
    En dan de POOLCIRKEL een belevenis in jullie leven.Heb ook gisteren tegen moeder Rie gezegd dat jullie
    zoveel beleven.Ze volgt op de landkaart het gaat goed met haar lekker in 't zonnetje.De foto's prachtig.
    voorzichtig in de bergen.We wachten weer op het volgende verslag.
    Geniet C+T.

• 12 Mei 2015 - 23:02

Hanny:

Jolanda en Sjaak,

Wat een prachtige, mooie ervaringen doen jullie op zeg.
    Mooi om zo van dag tot dag bij te blijven.
    Jullie raken niet uitgesproken, als jullie weer op Nederlandse bodem zijn.
    Misschien een idee, om iets af te huren, als jullie eenmaal thuis zijn, om alle verhalen te vertellen en foto's te laten zien? Zijn jullie er in 1 keer van af (hahaha)
    Heel veel genieten verders, en nog meer super mooie indrukken opdoen.

Groetjes Timo en Hanny